جراحی زیبایی و پلاستیک ,صورت,بینی-پروتز

جراحی زیبایی و پلاستیک ,صورت,بینی-پروتز

جراحی زیبایی و پلاستیک ,صورت,بینی-پروتز

جراحی زیبایی و پلاستیک ,صورت,بینی-پروتز

چرا کلمه پلاستیک در جراحی استفاده می شود؟

چرا کلمه پلاستیک در جراحی استفاده می شود؟ 


شما کلمه های جراحی پلاستیک، جراحی زیبایی و جراحی ترمیمی را شنیده اید و شاید سردرگم شده اید. تعجبی ندارد. شما در عرصه پزشکی و بازاریابی این اصطلاحات را شنیده اید و باید معنای این اصطلاحات را بدانید.


هنگامی که کلمه پلاستیک را می شنوید، احتمالاً به ماده ای فکر می کنید که برای دسته بندی و قالب دادن هزاران محصول مانند اسباب بازی کودکان، پوشش صندلی، شیشه آشپزخانه و یا کارد و چنگالی که در هواپیما استفاده می شوند، مورد استفاده قرار می گیرند. منظور چنین پلاستیکی نیست. در حقیق این کلمه از کلمه لاتین (Platicus) به معنای شکل دادن و قالب زدن مشتق شده است. جراح پلاستیک، صورت یا بدن شما را شکل داده و به آن قالب می دهند تا به شکلی خوشایندتر در آید.


شکل دیگر این کلمه پسوند پلاستی است که در نام بسیاری از شیوه های جراحی پلاستیک به کار می رود. اواسط دهه 1800 میلادی، اصطلاح پزشکی رینوپلاستی ( رینو = بینی و پلاستی به معنی شکل دادن ). برای تشریح روش های جراحی تغییر شکل بینی مورد استفاده قرار گرفت. سایر اصطلاحات عبارتند از : آبدومنوپلاستی(شکل دادن به شکل) و بلفارو پلاستی(شکل دادن به پلک های چشم).


طبق تعریف انجمن پزشکی ایالات متحده، تخصص جراحی پلاستیک شامل دو گروه از روش هاست :


1. جراحی زیبایی (Cosmetic Surgery)

انجام عمل جراحی برای تغییر شکل دادن به ساختمان های طبیعی بدن که ظاهر بیمار را بهبود بخشیده و به او اعتماد به نفس بدهد.


2. جراحی ترمیمی (Reconstructive Surgery)

جراحی ترمیمی در مورد ویژگی های غیر طبیعی بدن انسان (که معمولاً نتیجه نقائص مادرزادی، ناهنجاری های تکاملی، عفونت، تومورها یا بیماری هاست) به کار می رود. به طور کلی، جراحی ترمیمی برای بهبود عملکرد انجام می شود، اما برای ایجاد ظاهری طبیعی تر نیز کاربرد دارد.

جراحی زیبایی ، صورت پیرزن 57 ساله را زیر و رو کرد + عکس

جراحی زیبایی ، تغییر چهره با جراحی پلاستیک


جراحی زیبایی پیرزن را جوان کرد

برنده بلیط شانس در یک قرعه کشی بزرگ پیرزنی بود که تصمیم داشت برای جوان سازی پوست و چهره اش کار انجام دهد."ملیسا" 57 ساله بعد از برنده شدن مقدار قابل توجهی پول در یک قرعه کشی زیر ایغ جراحی پلاستیک رفت تا با تغییر چهره اش همه را متعجب سازد و البته در این کار موفق هم شد چار که تغییر چهره ی او با رفع چین و چروک پوست صورتش برای هر کسی باورنکردنی بود.جراحی زیبایی


این زن 4 میلیون یورو جایزه دریافت کرده بود که 3.000 یوروی آن را برای کشیدن پوست صورتش صرف کرد و حالا بعد از رفع چین و چروک پوست صورت نوبت رفع این نشانه پیری روی گردن اوست که بعد از دوره ی تعیین شده توسط پزشک انجام خواهد شد.


او همچنین برای این تغییر دیدنی بوتاکس ، پر کردن لبها و گونه را نیز انجام داده است."ملیسا " برای رسیدن به چهره ی جوان و ایده آل خود کاملا از روش های جدید زیبایی استفاده می کند برای همین هزینه ی بیشتری را باید پرداخت کند. او بعد از پایان جراحی های مربوط به پوست قصد دارد جراحی زیبایی بینی انجام داده و مشکلات ظاهری دندان هایش را نیز رفع کند.


عکس جالب از قبل و بعد از جراحی زیبایی روی پوست صورت پیرزن 57 ساله



جراحی زیبایی

ملیسا 57 ساله قبل از جراحی زیبایی

جراحی زیبایی


تغییر مشهود و باورنکردنی پیرزن بعد از انجام جراحی زیبایی
او در توضیح همراه این تصاویر گفت :این تنها بخشی از تغییرات چهره ی من است چرا که هنوز بخشی از جراحی های پلاستیک مورد نظرم باقی مانده است.





پروتز لب در خانه با روش های طبیعی و آسان + عکس

پروتز لب طبیعی ، بزرگ شدن لب



پروتز لب طبیعی در خانه

داشتن لب های بزرگ و گوشتی را میتوان یک شانس برای زیبایی بیشتر خانم ها دانست زیرا باعث زیبایی چهره و زیبایی لبخند میشود. اما بسیاری از خانم ها هم خوش شانس نیستند و از داشتن لب های زیبا محروم اند, اگر لب های باریکی دارید و میخواهید بدون عمل و تزریق ژل, لب هایتان را بزرگ کنید میتوانید از این روش های طبیعی در خانه استفاده کنید زیرا این روش ها هیچ عوارضی ندارند و شما را به خواسته تان میرسانند.پروتز لب طبیعی


پروتز لب طبیعی


روش های پروتز لب طبیعی 

روش اول:اولین کاری که برای بزرگتر شدن لب ها باید انجام دهید لایه برداری است تا جریان خون در آن ها بیشتر شود, این کار باعث خوش رنگ شدن و همچین بزرگتر شدن لب ها میشود. برای لایه برداری از لب ها کمی شکر معمولی یا شکر قهوه ای به لب هایتان بزنید و سپس با مسواک روی آن ها بکشید.


روش دوم:یکی از ساده ترین روش هایی که باعث حجیم تر شدن لب ها میشود استفاده از قالب یخ است, هر روز با یک قالب یخ لب هایتان را ماساژ دهید تا لب هایی قرمز رنگ و برجسته داشته باشید.


روش سوم:براق کننده های گیاهی را دریابید, این براق کننده ها با اسانس دارچین و زنجبیل باعث بزرگ و حجیم شدن لب ها میشوند .


پروتز لب طبیعی



پروتز لب بدون جراحی

روش چهارم:داشتن لب هایی بزرگتر با مسواک کشیدن به لب ها, با یک مسواک خشک لب هایتان را برس بکشید تا لب های قرمز رنگ, نرم و گوشتی داشته باشید. کافیست این روش های ساده را امتحان کنید تا دیگر نیازی به عمل پروتز لب نداشته باشید.


جراحی پلاستیک

چه زمانی جراحی پلاستیک به کارمان می آید؟
جراحی پلاستیک یک تخصص پزشکی است که جراح قادر است اعمال ترمیمی یا اصلاح را انجام دهد. همچنین با کمک این علم می توان برخی از بدشکلی ها و نواقص برخی از قسمت هایی از اعضای بدن را اصلاح کرد. با کمک جراحی پلاستیک می‌توان پوست و نسوج زیرین آن که دچار صدمه شده است را ترمیم یا بازسازی کرد. همچنین در خیلی از اوقات می توان بدشکلی ها و برخی از اختلالاتی که از بدو تولد همراه افراد بوده را با این روش درمان یا اصلاح کرد. اما گاهی اوقات برخی از تغییرات پوستی در اثر افزایش سن و با گذشت زمان به وجود می آیند، به عنوان مثال به دلیل کاهش کلاژن پوست دچار افتادگی و چین و چروک می شود که بازهم در درمان این مشکل می توان از اعمال جراحی پلاستیک کمک گرفت. با این حال همه تلاش ها معطوف بازگرداندن شکل طبیعی عضو و بازگرداندن عملکرد و کارآیی ارگان مبتلا است.

 قبل از جراحی باید چه نکاتی را رعایت کرد؟
یکی از مهم ترین اقداماتی که باید پزشک جراح قبل از انجام اعمال جراحی انجام دهد، این است که شرایط بیمار را چه از نظر روحی و چه از نظر روانی بررسی کند و از سلامت بیمار از این جهات اطمینان حاصل پیدا کند. با این حال  بررسی اینکه آیا یک بیمار یا مراجعه کننده، شرایط لازم برای انجام هر نوع عمل جراحی را دارد یا خیر، کار دشواری است و به تجربه و مهارت پزشکی و علم پزشکی نیاز دارد. در بسیاری از موارد ممکن است از وسایل پاراکلینیکی مانند آزمایش خون، رادیوگرافی های متعدد، و.... کمک گرفت. در رابطه با جراحی های زیبائی، فرد از لحاظ جنبه های دیگر سالم است ولی می خواهد تغییری در ظاهر خود ایجاد کند که این تغییرات سبب بهبود کیفیت زندگی اش شود. بنابراین باید نسبت به افراد دیگری که برای درمان های ضروری و اورژانس مراجعه می کنند، دقت بیشتری بکنیم.

جراحی پلاستیک در هر قمستی از بدن می توان انجام داد، از ناحیه صورت و گردن گرفته تا شکم و سایر نواحی دیگر از بدن. با این حال در انتخاب جراح متخصص باید دقت لازم را به عمل بیاورید و حتما از تجربه و تبحر پزشک خود باید مطمئن باشید. 

نکته!

قبل از عمل جراحی راجع به پزشک موردنظر خود تحقیق نمائید و به هر پزشکی که اعتماد کامل دارید آن پزشک می تواند عمل جراحی شما را انجام دهد ( فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبائی یا متخصص ENT ) ولی باید پزشکی این عمل را انجام دهد که در صورت بروز عارضه از عهده اصلاح عارضه برآید

جراحی پلاستیک یکی از روش ها در علم پزشکی است که البته برخی از افراد می کننداین روش بیشتر مشکلات جسمانی را رفع می کند اما به غیر از مشکلات جسمانی، این روش می تواند روی برخی از مشکلات روانی هم تاثیرگذاری بسزایی داشته باشد. جراحی پلاستیک دربرگیرنده بخش های متعددی از علم جراحی از جمله : جراحی فک و صورت و جمجمه، جراحی ناهنجاری های مادرزادی،جراحی زیبائی،جراحی دست و میکروسکوپی و سوختگی و است. 

جراحی پروتز لب + مزایا و معایب پروتز لب

حجم دادن به لب, برجسته سازی لب



جراحی پروتز لب چیست؟

لب متحرک ترین و شکل پذیرترین ساختمان صورت است و از نظر زیبایی مهمترین جزء ثلث تحتانی صورت به حساب می آید. بر اساس روایات، تلاش برای زیباتر کردن لب زمانی از آغاز شد که کلوپاترا لبهای خود را با رنگ قرمز آرایش می نمود. اخیرا، در راستای حجم دادن به لبها کار گذاشتن پروتزها از طریق جراحی و همچنین تزریق مواد پُرکننده (ژل، چربی و غیره) رواج یافته است.


 


امروزه تکنیکهای جراحی متعددی جهت زیبایی لب وجود دارد که جراح پلاستیک صورت بسته به فرم و شکل لب شما تکنیک مناسب برای شما را انتخاب می نماید. لازم به ذکر است که هرچند پروتز لب شایعترین جراحی زیبایی لب به شمار می آید، ولی محدوده جراحی های زیبایی لب به پروتز محدود نمی شود. برخی بیماران به جای حجم دادن به لب نیاز به کاهش اندازه لبها دارند. برخی برای دستیابی به شکل ایده آل لب نیازمند جراحی بالا کشیدن (لیفت) لب بالا هستند. برخی دیگر از افتادگی گوشه های لب خود (معمولا در اثر افزایش سن) اظهار نارضایتی میکنند. طبیعتا در چنین مواردی نوع عمل جراحی متفاوت است.


 

 پروتز لب, جراحی پروتز لب



چه نواحی ای از لب ها قابل برجسته سازی هستند؟

ـ شایع ترین قسمت هایی که تحت برجسته کردن قرار می گیرد قسمت ورمیلون لب، یعنی قسمت مرزی بین حواشی لب ها و قسمت قرمز لب هاست. این کار سبب می شود تا قسمت خارجی لب ها بیشتر نمایان شود. گوشه های لب ها نیز می تواند تحت پرکردن قرارگیرد. گوشه های لب به مرور زمان و در اثر سن و نیروی جاذبه به سمت پایین جابه جا می شوند که با تزریق می توان آنها را به حالت اولیه برگرداند. می توان دو خط برجسته مابین سوراخ بینی و لب فوقانی را نیز که به مرور زمان برجستگی خود را از دست می دهند، مجددا با تزریق به حالت جوان برگرداند بنابراین تمامی قسمت های لب امکان برجسته سازی و برگرداندن به حالت جوانی را دارند.


 


از چه موادی برای برجسته سازی لب ها استفاده می شود؟

موادی را که در برجسته سازی لب ها به کار می روند، به طور خلاصه می توان به موارد زیر تقسیم بندی کرد:

- اتولیفن: مواد قابل تزریق که از قسمت درم پوست خود شخص تهیه می شود، خطر حساسیت ندارد و نتایج آن موقتی است، چرا که بدن به سرعت آن را جذب می کند.


 


- کلاژن: نیاز به تست حساسیت قبل از تزریق دارد، چرا که از بافت های گاوی استخراج می شود و حدود چهار هفته تا سه ماه دوام دارد.


 


- درمالوژن: از پوست بیمار تهیه می گردد و تا حدودی دوام و ماندگاری بیشتر از کلاژن گاوی دارد. این مواد ساختار سنگینی دارد و گاهی بیمار مجبور می شود که برای خارج کردن آنها مجددا تحت عمل جراحی قرار بگیرد.



روش تزریق این مواد چگونه است؟

در صورت استفاده از هیالورونیک اسید جهت برجسته سازی لب، پس از ضدعفونی کردن لب ها و اطراف آنها به صورت دقیق، با استفاده از سوزن های بسیار ظریف، این مواد در زیر مخاط و پوست و بالای عضله لب تزریق می گردد.


 


آیا تکنیک های دیگری هم به جز تزریق مواد، برای برجسته سازی لب ها وجود دارد؟

بله، مانند پروتزها که به صورت نوارهایی در داخل لب ها استفاده می شود.

از نسوج مختلفی از خود بدن شخص نیز جهت پر کردن لب ها می توان استفاده کرد، از جمله ساختارهای تاندونی نظیر بعضی از تاندون های اندام فوقانی و بعضی از ساختارهای فاشیایی بدن.


 


روش جراحی دیگری نیز وجود دارد که طی آن جراح، قسمت های کوچکی از پوست نزدیک لب ها یا داخل دهان را برش داده، خارج کرده و آن را به حجم داخل لب ها اضافه می کند، اما این تکنیک به لب ها زیاد حجم نمی دهد، بلکه بیشتر لب ها را مقداری به سمت بیرون برجسته می کند.


 

حجم دادن به لب, برجسته سازی لب



آیا شما کاندید مناسبی برای جراحی پروتز لب هستید؟

برخی افراد بطور طبیعی دارای لبهای نازک ، ضعیف و مسطح هستند و این امر بر زیبایی صورت آنها را تاثیر منفی گذاشته است. علاوه بر این، با افزایش سن از حجم لبها کاسته شده و خط مرطوب لب پایین می آید. اگر شما هرکدام از موارد مذکور را دارا هستید کاندید مناسبی برای این جراحی به حساب می آیید.


 


آماده سازی قبل از عمل شامل چیست؟

• پنجره ها را تاریک کنید تا در هنگام روز نیز بتوانید بخوابید.


 


• بعد از عمل تا سه روز نیاز به استراحت مطلق دارید. برای این مدت وسایل سرگرمی نظیر مجله، کتاب، موسیقی، فیلم و … تهیه نمایید.


 


• در صورتیکه قبل از عمل به سرماخوردگی، گلودرد، تبخال یا هر بیماری دیگری دچار شُدید پزشک خود را از آن مطلع نمایید.


 


• از هشت ساعت قبل از ساعت تعیین شده برای عمل مطلقا چیزی نخورید و نیاشامید (حتی آب).


 


• قبل از مراجعه جهت بستری حتما استحمام کنید زیرا استحمام در عرض یکهفته پس از عمل ممنوع است. اصلاح صورت برای آقایان، و پاک کردن آرایش صورت و لاک ناخن برای خانمها ضروری است.


 


• قبل از مراجعه اشیاء فلزی نظیر ساعت، النگو، گیره سر و غیره را خارج نمایید.


 


• جهت بازگشت به منزل یک بالش و یک پتو در اتومبیل بگذارید.


 


• در زمان مراجعه دفترچه بیمه، جواب آزمایشات و تمامی مدارک پزشکی خود را همراه داشته باشید.


 


• روز عمل لباسهای جلو باز (دکمه دار یا زیپ دار) و گشاد بپوشید. از پوشیدن پیراهن یقه بسته، تی شرت و لباس تنگ خودداری نمایید.


 


• هنگام مراجعه یک پاکت آب نارگیل، آب آلوورا یا آب آناناس نیز همراه خود بیاورید.


 


• از هنگام بستری تا ۲۴ ساعت بعد از عمل وجود شخصی که از شما مراقبت کند ضروری است.


 


• جلوگیری از مصرف هرگونه داروی شیمیایی وگیاهی و ویتامین 2 هفته قبل از انجام جراحی


 


تزریق ژل در لب بوسیله حجم دهنده و یا با تزریق چربی راحت تر و خفیف تر می باشد و بیمار می تواند خودش به منزل برود و نیازی به مصرف داروهای مسکن که باعث اختلالات هنگام رانندگی می شود ندارد.


 

جراح پلاستیک صورت, حجم دادن به لب, برجسته سازی لب



تورم و کبودی اطراف لب تا یک هفته پس از عمل از عوارض جراحی پروتز لب می باشد.


 


مزایای جراحی برجسته سازی لب ها:

مزایایی که تزریق ژل با بزرگ ترکردن لب ها برای بیمار دارد شامل بهبود چهره بیمار و بالا رفتن اعتماد به نفس میباشد. تزریق ژل برای حجیم کردن لب و تزریق چربی و پروتز لب می تواند هنگام بدشکلی لب ها با افزایش سن و نامتعادل بودن لب و باریک بودن آن بایک مراجعه به مطب پزشک انجام شود ولب های بیمار بزرگتر و حجیم تر از قبل شود.


 


داشتن لب های برجسته به طور غیرارادی می تواند نشانه های جوانی باشد. زمانیکه سن خانمها افزایش میابد استروژن پوست آنها کاهش میابد لب های آنها حجم خود را از دست میدهد و نازکتر ازقبل میشود استفاده از رژلب و برق لب میتواند لب ها را حجیم ترنشان دهد اما به طور موقت میباشد .اما خانم ها با استفاده از تزریق ژل در لب می توانند لبهای خود را حجیم تر کنند و به دوران جوانی خود بازگردند به صورتیکه هرگز مانند قبل نمی باشند.


 


از سال 2000 بسیاری از مواد و تکنیک ها پیشرفته ترشده اند و انجام این روش ها بیشتر مورد رضایت بیماران میباشد و نتیجه بخش تر از قبل میباشد.میزان تزریقاتی که جراح برای بیمار انجام میدهد استفاده از سوزنی میباشد که به اندازه ضخامت موی انسان میباشد ودرحدود 30تا 31 اندازه آن است ودر لب بیمار تزریق میشود.اگرچه موادبی حسی دراکثرمواقع برای بیماران تزریق میشود. تزریق به منظور بزرگ کردن لب و گونه دوام و ماندگاری همیشگی را ندارد برای این منظور می توان از پروتز لب و گونه استقاده کرد.


 


عوارض اعمال جراحی برجسته سازی لب ها چیست؟

مطالعات متعددی نشان داده اند که برجسته سازی لب ها با چربی به صورت پیوند چربی یکی از بهترین روش های تقریبا دایمی و مناسب است اما باید از برجسته کردن بیشتر از حد با این روش پرهیز کرد، چرا که نتایج ظاهری بسیار ناخوشایندی را ایجاد می کند. از عوارض تزریق چربی می توان به ایجاد برجستگی های دانه دانه و نیز فرورفتگی ها اشاره کرد. عوارض مهم که گاه ممکن است روی دهند شامل قرمزی، تورم، خارش در محل تزریق و یا خون ریزی، حرکت پروتزها یا خارج شدن پروتزها از قسمتی از لب است.


 


البته در اکثر موارد تورم و کبودی ها ظرف چند روز تا یک هفته بهبود می یابند. بعضی از بیماران به مصرف بی حس کننده های موضعی نظیر لیدوکایین حساسیت دارند. در موارد بروز حساسیت آلرژیک به قسمت های حساسیتی کلاژن، از تزریق کلاژن باید پرهیز کرد. البته احتمال بروز عوارض ناخواسته دیگری نیز وجود دارد که شامل ایجاد زخم، بروز اختلالات انعقادی خون، عفونت و ایجاد بافت اسکار در لب ها است.


 


در بیمارانی که دیابت، لوپوس یا بیماری های بافت هم بند دارند یا در بیمارانی که فشارخون شدید و غیر کنترل شده یا عفونت های راجعه تبخال یا تبخال فعال دارند، برجسته سازی لب ها انجام نمی شود. همین طور در افراد سیگاری به دلیل آنکه روند ترمیم زخم کندتری دارند، انتظار بروز عوارض بیشتر است.